Suka Blog Ini?

Ikut Dengan Email

Hati Seorang Isteri

02 November 2006

Aku busy sesibuk-sibuknya...!

mula bukak sekolah pas cuti raya...aku sibuk yang teramat sibuk...sekolah 3 minggu lagi sebelum cuti panjang...dalam masa 3 minggu nie...ada 3 perkara penting yang akan berlaku kat sekolah...pertama...minggu depan pada 9.11.2006...sukan tahunan sekolah aku...pelik bin hairan aku...sekolah lain sukan awal tahun tapi sekolah aku nie sukan hujung tahun...so...dalam minggu nie terpaksalah aku and the geng siapkan trek padang...berjemur lagi...hitam laa kulit aku yang sememangnya dah legam...tapi dalam sibuk buat trek...semalam...1.11.2006...aku hadiri kursus penggunaan alatan ict untuk makmal komputer sekolah...dan hari nie...aku terpaksa menggantikan GPK HEM untuk menghadiri mesyuarat pengumpulan data disiplin sekolah...bencinya bila terpaksa dan dipaksa macam nie...tapi nak buat macamana...aku nie hanya...YANG MENURUT PERINTAH...!

Kedua... pada 11.11.2006...sekolah aku akan mengadakan rombongan ke Melaka...bas ditaja sepenuhnya oleh JPNP...so...dah dapat bas percuma...GB arahkan supaya buat rombongan walau dalam masa yang singkat...dan aku terpilih untuk jadi guru pengiring...ketiga...13,14 dan 15.11.2006...peperiksaan akhir tahun...patutnya minggu nie peperiksaan dijalankan...tapi arahan dari pihak jabatan supaya peperiksaan dijalankan pada minggu terakhir bagi mengelakkan murid-murid membuang masa tidak belajar setelah tamat peperiksaan...bagi aku...alasan yang tak munasabah hatta munasarawak sekalipun...kalau dah periksa minggu terakhir peperiksaan...maka Hari Anugerah Kecemerlangan secara automatiknya tak dapat dijalankan...dan cikgu-cikgu terpaksa menanda kertas jawapan dalam cuti...dan keputusan hanya akan diketahui tahun depan...sebenarnya ada sekolah2 yang ingkar arahan tersebut...kalau tau dek pihak atasan mau kena tindakan sekolah terbabit...harap2 tak de laa orang di JPNP yang baca n3 aku nie...!

Itu yang utama...yang sampingan nie pun banyak jugak...bikin sesak kepala otak aku yang memang dah sesak sesesak sesaknya...11.11.2006...birthday wife aku...apa hadiah aku nak bagi kat dia...tarikh yang sama aku kena gie ikut rombongan ke Melaka...cam ne nak celebrate nie...12.11.2006...mak sedara isteri aku nak kahwin...aku secara tak rasminya jadi cameraman...tak pe laa...sbb aku pun minat dan duit ada masuk...!

4hb plak...ada jemputan jamuan hari raya dari Cikgu Rohani dan suami, Mohd Nor...tak gie kan diorang berasa hati...aku mmg baik ngan diorang...sama2 mengajar di SK Kemayan dulu...sedangkan aku terlupa nak balas sms raya mereka pun dah berasa hati...tapi...4hb tu jugak...kakak aku kat Segamat buat kenduri kesyukuran dan doa selamat sempena masuk umah baru dia...aku secara automatik jadi pemandu peribadi mak dan ayah aku...itu aku tak kisah sangat...dah memang tanggungjawab aku sebagai anak...dan pada 5hb plak...aku ada perlawanan bolasepak menentang BIA...liga parlimen Bera...tak abis lagi...start bulan 7 yang lepas dan sambung lepas raya...perut dah boroi... sebulan tak main...pastu lak lepas raya asyik makan je...camne nak main...baru petang tadi aku start main bola...rasanya...muntah hijau laa aku nanti kejar bola...silap2 bola kejar aku...!

adoi...pening aku sepening-peningnya...camne aku nak buat nie? kalau aku buat nie...yang tue rasa hati...klau aku buat tue...yang nie plak rasa hati...aku telan mati mak...aku luah mati bapak...dua2 aku kena buat...tapi mustahil laa aku boleh buat dua perkara serentak...camne yek...toloooonggg aku....argggghhhhh...!

4 comments:

khairyn said...

Wah besarnya masalah. Alaa tang besdey tu boleh di adjustkan. Tapi harus diterangkan situasinya. Kemudian terus digantikan dengan sesuatu yang sangat istimewa. Tang tu koi tak leh tolong la, awok yg kenal isteri awok hehehe.

Actually la kan, dalam apa2 situasi sekalipun komunikasi tu sgt penting. Mak pernah pesan, Rasulullah pesan, kalau keluarga ada function yg sama tarikh dgn neighbour, lebih afdal kita pergi yang neighbour punya... lebih kurang macam tu la. Kalau tak dpt pergi gak, kena inform dan visit balik lepas tu.

Melaka? Nak pi Melaka? Alahai bestnya Melaka. Alahai ... nak balik Ayer Keroh. Hi mak!

Fadh said...

khairyn : terima kasih atas nasihat dan pandangan yang diber...!

ZaKiN said...

Ko kan tak pernah ambik gaji so beli la yg agak mahal2.. abis tak kan ko nak bior duit tue berulat dalam bank .. wakakaka..!! Ala setahun sekali jer.. huhuhu

Fadh said...

Maniq : ko hgn silap...aku tak pernah amik gaji sbb aku tak de gaji...sbb tu laa tak pernah amik...nak amik camne kalau gaji tak de...Wargh...wargh wargh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...