Suka Blog Ini?

Ikut Dengan Email

Hati Seorang Isteri

18 June 2015

305 : Ramadhan Kembali Lagi



Alhamdulillah, segala puji bagi Allah kerana dengan izinNya dapat lagi aku bertemu dengan Ramadhan, bulan yang penuh dengan keberkatan. Sesungguhnya hanya dengan izin dan kurniaNya sahaja aku dapat merasai indahnya Ramadhan.

Kembalinya Ramadhan kali ini bermakna telah setahun berlalu sejak Ramadhan yang lalu. Setahun Ramadhan menghilang bermakna setahun jualah segala keberkatan dan kemuliaan yang ada di dalamnya tidak dapat dirasai. Setahun  merindui dan kini ia kembali dengan seribu rahmat.

Namun Ramadhan kali ini tidak sama seperti Ramadhan yang lalu. Ramadhan yang lalu aku masih memiliki  namun Ramadhan kali ini aku kehilangan. Ramadhan yang lalu aku masih dapat menatapi tapi Ramadhan kali ini aku hanya mampu merindui. Terlalu sukar untuk aku ungkapkan dengan perkataan apa yang aku alami kini. Namun aku sedar setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. Sesungguhnya setiap aturan Allah adalah yang terbaik. Dan aku redha menerima setiap apa jua yang telah ditakdirkan untuk aku.

Semoga Ramadhan kali ini akan lebih memberi makna dalam hidup aku sekeluarga.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...