Suka Blog Ini?

Ikut Dengan Email

Hati Seorang Isteri

23 March 2013

278 : Santai Libur

Disember 2012, aku berpeluang menyertai pasukan bola sepak PSKPP Pahang ke Kejohanan Bola Sepak PSKPP Kebangsaan 2012 yang dilangsungkan di Selangor. Di kesempatan yang ada, aku bersama beberapa orang 'rodong' telah pergi memancing di Kolam Air Masin Sealion, Klang.  

Proses memasang umpan.
Sebenarnya yang memancing hanya dua orang. Tapi tukang ikutnya ramai. Memang riuhlah jadinya dengan pelbagai gelagat.

Aksi membaling umpan.
Sabar menanti umpan diragut
Menanti ragutan mangsa.
Masing-masing sibuk bercerita tentang kehebatan masing-masing.
Sebagai kenangan.
Suasana kolam di waktu malam.
Jenuh menunggu umpan diragut, akhirnya seekor Jenahak tewas jua.
Jenahak yang tewas.
Aksi terlampau.
Bergaya dengan hasil tangkapan.
Sangat lumayan.
Jenahak.
Proses menimbang.
Berat keseluruhan.

Antara ikan  yang terdapat di dalam kolam.
Tukang siang ikan diimport dari Bangladesh.

Upah siang ikan = RM 2.00
Cekap dan mahir menyiang ikan.
Mengeluarkan mata kail dari perut ikan.
Mata kail kitar semula.
Beransur pulang
3 jam memancing = RM60.00
Jenahak 3 Rasa menjadi habuan perut kami.
Satu pengalaman baru bagi aku kerana inilah kali pertama aku ke tempat ini. Insyallah, di masa akan datang aku akan ke sini lagi untuk mencuba sendiri memancing di kolam ini.

*rodong = kawan/sahabat/rakan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...