Suka Blog Ini?

Ikut Dengan Email

Hati Seorang Isteri

03 August 2010

170 : Gua...Dulu Dan Kini



Gua dulu kurus. Sungguh. Gua tak temberang macam menteri yang naikkan harga petrol dan gula baru-baru nie. Sekarang, nak kata gemuk tak laa gemuk sangat. Nak kata kurus, tak laa kurus sangat. Sedang elok mata memandang orang kabor.

Gua dulu panas baran. Jika ada orang buat hal dengan gua, memang gua tarbiah cukup-cukup. Tapi tak laa sampai bunuh orang dengan bom C4. Sekarang, gua dah semakin cool. Kalau ada orang buat gua hangin, gua amik wudhuk dan bilang tasbih laju-laju.

Gua dulu mata keranjang. Pantang nampak awek dahi licin, memang gua akan ayat baik punyer. Tapi tak laa sampai bawak anak dara orang lari kahwin kat Siam. Pas tue, tak nak ngaku. Sekarang, kalau nampak awek cun, gua cuma doa dalam hati. Moga-moga nanti boleh jumpa kat dalam syurga.

Gua dulu memang boros. Pantang ada duit, memang gua akan belanjakan. Tapi tak laa sampai belanjakan duit rakyat untuk kepentingan peribadi. Sekarang, gua makin hemah berbelanja. Kalau ada orang nak jual barang kat gua, awal-awal lagi gua cakap yang gua nie pun penjual barang jugak cuma hari nie gua off.

7 comments:

Jejaka Desa said...

Bior main bolo keranjang jangan jadi mate keranjang

piewahid said...

manusia yg beruntung adalah bila hari ini lebih baik daripada hari semalam :)

Fadh said...

jejaka desa:

hahaha betul2...

piewahid:

dan hari esok akan lebih baik dari hari2 sebelumnya

Don Balon said...

InsyaAllah...ameen..

Fadh said...

don balon:

sama2

Mazru Majid said...

lu belum bagi gua barang tu lg beb...hehhe

Fadh said...

mazru:

lu tue yg payah gua nk jumpe hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...