Suka Blog Ini?

Ikut Dengan Email

Hati Seorang Isteri

29 July 2010

168 : Sesekali Merepek



Subuh itu gua bangun dengan semangat waja di dada. Pagi yang sama seperti pagi-pagi sebelum cuma bezanya pagi itu gua bangun awal. Tok bilal tak sempat mandi junub lagi gua dah terpacak kat tangga masjid. Dalam hati gua berbunga lalang. Rasa nak tarbiah tok bilal dengan tapak tangan pun ada. Gua dah smart siap berbaju melayu, bersongkok dan bersampin cuma tinggal tak de keris jer, dia boleh sedap-sedap meleleh air liur basi lagi. Kalau gua ada keris, harus gua tikam dada tok bilal. Masuk surat khabar, glamer jap gua.

Gua duduk mencangkung kat tepi kolah. Nasib baik tak de awek yang tengok. Kalau tak hilang ke'macho'an gua. Gua auto senyum bila dengar bunyi motor honda lampu bulat tok bilal memecah kebeningan subuh. Gua bangun dan cepat-cepat pulas kepala paip dan ambil wudhuk. Sambil itu gua jeling juga kat Tok Bilal yang tengah menongkat motornya. Sengaja gua buat-buat tawadhuk depan dia. Nak bagi pengajaran sikit yang gua awal dari dia.


Gua perhatikan gelagat Tok Bilal yang dari tadi asyik memerhatikan gua. Nampak sangat yang dia kehairanan tengok gua yang hensem lagi macho sedang bersila kemas sambil jari membilang biji tasbih. Gua nampak Tok Bilal mengukir senyum kambing pada gua. Ada rasa kembang sikit dada gua. Spontan jari gua makin ligat, kepala gua anggukkan laju dan bibir terkumat-kamit.


Bersambung....
(itu pun kalau ada permintaan hehehe)

10 comments:

piewahid said...

sambung, sambung...
ada unsur2 suspen yg tinggi ni.

maklumlah pakai sampin gi solat subuh. mcm2 ptanyaan dlm kepala skang. tak pakai sluar kut? he3

endiem said...

kami orang orang pahang dengan sebulat suara bersetuju supaya entri ini disambung.. kalau tidak gua dan orang orang pahang akan turun ke Bera.

Don Balon said...

mm..dalam blog pun ada..koi ingat dalanc FB je..
sambung rodonc..koi nyokong sokmo..

dzul said...

lu jgn sampai x sambung..sementara kesabaran gua masih bersisa..

Fadh said...

piewahid:

insyallah akan disambung

endiem:

hahaha dh sampai tahap ugut nie...silap2 kalau xsambung, mahu masuk adun rakyat nie hehehe

don balon:

sebenr nye koi link kan blog nie dgn fb...jd biler koi update blog secara automatik akan diterbit juga di fb dalam bentuk notes.

dzul:

hahaha sabar2...nanti koi sambung laaa

Redz da Tsar said...

Sambunk jangan tak sambunk weyh~

Don Balon said...

Oo..boleh gitu yek?
Jahil IT rupenyer koi ni kuikui

Fadh said...

redz:

unsyallah akan disambung

don:

aok pun boleh buat link tue...senang jer...

Mazru Majid said...

salam...

heheh sambung la weh..ape ni sekerat jek...hehhee

Webmaster@Echam said...

Elok aok sambung.... Koi nunggu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...