Suka Blog Ini?

Ikut Dengan Email

Hati Seorang Isteri

23 February 2010

138 : Biar Mati Eksyen Jangan Mati Eksiden


 


  

 


 

 

 

  

  

 

Pagi tadi(23.02.2010) dengan penuh semangat yang berkobar-kobar, aku memandu ke sekolah bersama isteri untuk mengajar kelas Tahun 4 pada pukul 8.00 pagi hingga 9.00 pagi. Namun niat suci aku itu tidak kesampaian apabila aku sebenarnya tiada kelas pada sebelah pagi sebaliknya kelas aku pada sebelah tengahari. 

Pada pagi tadi juga aku perlu membawa isteri ke Hospital Temerloh bagi pemeriksaan oleh doktor kerana dia kini mengandung 8 bulan. Maka aku pun memandu dalam kadar kelajuan yang mematuhi had laju yang ditetapkan. Sebaik menghampiri Kampung Lebak, kesemua kenderaan di hadapan telah pun memperlahankan kelajuan kenderaan masing-masing. Secara pantas, terlintas di otak aku...'KEMALANGAN' dan secara pantas juga tangan kiri aku mencapai kamera yang sentiasa menemani aku sejak kebelakangan ini. Sebaik menghampiri tempat kejadian, aku segera memicit punat kamera bagi merakamkan kejadian yang berlaku di mana sebuah bas milik CEPAT EKSPRESS telah tersadai menghalangi laluan kenderaan lain dari kedua-dua arah iaitu Triang dan Temerloh. Puncanya tidaklah aku ketahui dan aku tidak pula memberhentikan kenderaan dan turun untuk menyoalsiasat pemandunya kerana aku bukanlah seorang anggota polis. Kalau aku menyoalsiasat pemandu terbabit maka nantinya tiada pula tugas yang hendak dilakukan oleh anggota polis. Lagipun anggota polis menikmati pelbagai elaun. Bukan macam kakitangan kerajaan yang lain.

Di sini aku sertakan beberapa komen dari kawan-kawan Facebook tentang pemandu bas Cepat Ekspress untuk kita renung dan ambil iktibar.

Kawan 1 : 
Betul te Yat driver dia mcm yg aok cakap te dulu mok koi dtg johor naik bas te sekali serik di buatnya..
 
Kawan 2 :
bas nie sokmo lalu dpn umoh koi...driver tue sengaja tekan hon kuat2.

Kawan 3 :
Memng bapok kurengnya mok koi cita dia singgoh berenti org nak g toilet pastu bantai dia tekan hon suruh org cepat ..maklumla cepat ekspress hanguk dia..koi dengar rasa nak lempang je driver te....kepada org di luar sana jgn la naik bas ni..hehehe
 
Kawan 4 :
baling je dengan batu. kalau dia turun tampor. jiran koi letok kayu bluti 5 kaki sebatang depan rumah masa anak dia sakit dulu. senyap mak rempit. ada yang berenti nak alih dia nak bagi penampor. ni pesen kaki rempit la ni.
 
Kawan 5 :
cepat ekspress mmg gitu, pengalaman aku naik g jb mmg aku xlupe la, 2 kali rosak, hampeh btol, dh tau bas tu buruk, xleh nk jalan, dia guna jugak
 
Kawan 6 :
sepengetahuan koi bkn ker bas ter slalu parking kt area ctu...koi raser driver dier org ctu..

4 comments:

endiem said...

cepat jadi lambat ekspress

ima shhs said...

salam...lama tak singgah sini..:-))

Anyway, yg citer bas tuh kiter no komen sbb tak duk di tmpt kejadian. Tp yg tentang polis tu kiter setuju 120%....(ate...doh byk elaun tak gheti..gheti ker...:-P

Mazru Majid said...

ala-ala mat niezam jugek aok ni suke ngat ambik gambo...hahaha

Fadh said...

endiem :

betul tue...nok cepat last2 jd lambat jugek

ima shs :

bas nie mmg celake...pemandu dia mcm sial perangai...

mazru :

koi sekador minat amik gambor dn kongsi berita hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...