Suka Blog Ini?

Ikut Dengan Email

Hati Seorang Isteri

11 November 2009

124 : Selamat Ulang Tahun Sayang


Maaf sayang,
Tiada hadiah yang dapat ku berikan,
Pada tanggal kau melihat dunia,
Hanya doa yang mampu ku panjatkan,
Moga dirimu berbahagia selalu di sampingku.

Maaf dinda
Tiada lafaz yang terindah,
Yang dapat ku talunkan,
Betapa aku menyayangimu,
Setulus hati tanpa ragu.




Maaf kasih,
Tiada emas yang termahal,
Yang bisa ku kalungkan,
Hanya seutas janji,
Membahagiakanmu sepanjang hidupku.



Maafkan aku,
Andai ulangtahun kali ini,
Penuh cerita duka yang lara,
Yang membelit setiap nafas hidupmu.



Aku sedar selama ini,
Aku gagal membahagiakanmu,
Aku tewas mengasihimu,
Aku lemas menyintaimu
Aku karam menyayangimu



Namun ketahuilah oleh mu,
Di setiap denyut nadiku,
Tersimpan utuh sayang untukmu,
Yang mengalir tanpa jemu,
Yang berumbi walau layu,



Sabarlah sayang,
Menempuh badai gelora bersamaku,
Tabahlah dinda,
Menelan pahitnya hidup di sampingku,
Cekallah kasih,
Mendamba bahagia selamanya.



Terima kasih sayang,
Kerana menyambut salam cintaku,
Pada lewat pertemuan kita bermusim yang lalu,
Terima kasih dinda,
Di atas sayang yang kau curahkan,
Untuk aku merasa manisnya rindu,
Terima kasih…,
Hanya itu yang termampu aku lafazkan,
Di atas segala pengorbanan dan kesetiaan mu.

11.11.2009...hari lahir isteri kesayangan...tapi aku...???

17 comments:

hai said...

sampaikan salam ulangtahunnya...semoga kasih sayang kamu berdua berpanjangan dan berbahagia hingga ke akhirnya!!

LotsOfLove-Pearls said...

Fadh,
Indah sungguh madah ini.
Salam ulang tahun kelahiran kepada isteri ya.
Semoga terus bahagaia bersama meredah segala ranjau dan duri.
Di sebalik duka pasti ada suka.

relevan said...

11.11.2009...hari lahir isteri kesayangan...tapi aku...???

hehe..kenapa dgn kau ni sayang..?

ima shhs said...

wah gitu...selamat untuk isteri tercinta...

~indah sungguh madah itu~

hans said...

karang sendiri ker?
hahaha

Anonymous said...

karat juga aok nih ye...kuikuikui..tapi karat2 ni la boleh kawen bro...hahahaha..apa2 pun best la puisi nih

-tambest-

kiki said...

puisi yg btul2 bmakna...
hargai la dia smpai bila2 pun...

Mazru Majid said...

fuhh..selamat hari jadi,semuge panjang umur dan murah rezki..

tapi aku..??sambung la weh..

Don Balon said...

Pewwwwwwwwwww...
Koi pulok org umoh 9 hb 11 baru ni..
tak dan la pulok koi bersajok..kuikui

Takde hey..koi tahu dia tahu koi sayanc ke dier..kuikui

zetty said...

puisi yang indah...
hehehe...
buzday isteri awk same laa ngan buzday mak sy...11/11...hehehe..happy buzday kepada isteri awk...

Fadh said...

hai :

insyallah...terima kasih.

relevan ;

ha ha ha geli koi awk panggil koi sayang he he he

LOL :

terima kasih atas ucapan...

ima shhs :

terima kasih...

hans :

ye karang sendiri...2hari gak laa nak nyiapkan nye.

tambest :

terima kasih bro...nie jer laa yg termampu aku hadiah untuk dia...

kiki lala :

terima kasih...insyallah...

mazru :

he he he nak suruh sambung ke? biarlah rahsia ha ha ha

don balon :

ha ha ha xpatut aok don...cian ke dia...xkan masa bercinta jer nak berpuisi bermadah nie...dah kawin nie laa kena beriye...ngambik hati laa katakan he he he

zetty :

terima kasih...sekadar luahan hati seorang suami.

ieyla said...

Terima kasih yg tak terhingga saya ucapkan...walaupun sekadar madah tapi tersembunyi seribu makna disebaliknya dan saya betul2 hargainya....betul2 menyentuh perasaan saya...Sayang abang....

LIPISLADY said...

Sallam singgoh weh, bes met puisi nih...

IS said...

Lama tak singgah sini. Syahdu betul puisi tu. Tersentuh Tersentuh ...

Fadh said...

LIPISLADY :

singgoh laa sokmo...terima kasih

IS :

ye laa org sibuk...mana nak jenguk dah blog nie...hehehe biasa2 jer..

Ismail_PKG said...

ini yang buat koi bangga ngan cikgu sorang neh, berpuisi hebat, main bola pun hebat. He he heh...

Fadh said...

Ismail_PKG :

hahaha xde laa hebat mana pn en mail...habat ye hehehe...
saya nie sekador aje...lebih2 pn bkn ande yg nampok dan hargai pn...(terasa lagi sbb xdpt masuk pkh hehehe)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...