Suka Blog Ini?

Ikut Dengan Email

Hati Seorang Isteri

26 October 2009

122 : 3 Tahun Yang Mematangkan


Tanggal 4 Oktober 2006...wujudlah blog ini dengan tema Aku Masih Di sini...pada asalnya hanyalah untuk suka-suka sahaja tapi disebabkan oleh keterbiasaan maka ianya menjadi sesuatu yang menyeronok dan menyenangkan...


Tahun 2007...aku menyepi...lama juga hampir setahun tanpa sebarang entri...namun aku tetap mengekalkan blog ini walaupun bersawang...aku pun tak tahu kenapa aku tiba-tiba hilang mood... mungkin kerana orang yang memperkenalkan aku dengan dunia blog telah pun memadamkan blognya...

4 Oktober 2008...di saat kemeriahan Aidilfitri disambut girang gembira oleh umat Islam...aku turut menyambut ulangtahun ke-2 blog aku nie...walau tiada majlis rasmi bagi meraikannya...namun kewujudan blog ini amat besar erti dan membawa sejuta makna kepada aku...

Dan 4 Oktober yang lalu...aku benar-benar terlupa akan tarikh bermulanya aku berblog. Baru hari ini apabila aku melihat senarai entri yang telah aku tulis, tiba-tiba mata aku tertarik pada entri yang ke 64. Oh rupanya aku semakin tua...

Bagi aku...blog akan mendatangkan manafat sekiranya digunakan dengan cara yang betul dan blog juga boleh mendatangkan keburukkan jika ianya disalahgunakan...blog tempat aku meluahkan segala rasa yang aku rasa...blog tempat aku berkongsi ilmu pengetahuan dan pengalaman yang berguna untuk dikongsi bersama...blog adalah medium untuk mengeratkan ikatan silaturrahim sesama insan...dan blog juga selalu digunakan oleh pihak tertentu untuk menyebarkan fitnah...memarakkan lagi api persengketaan...dan bermacam2 lagi perkara yang boleh mengundang musibah...

Oleh itu...aku berblog bukan kerana nama, pangkat, harta mahu pun kuasa...aku berblog hanya kerana aku adalah aku dan aku ingin menjadi aku yang seadanya...

p/s: Bagi yang belum mengetahui asal-usul kejadian blog nie...bolehlah baca entri nie...tue pun kalau sudi...

http://aku-masihdisini.blogspot.com/2006/11/tentang-blog-aku.html

14 comments:

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

jom nyanyi lagu ramli sarip sama2..

aku menulis bukan kerna nama..

4tahun,

bdk kecik dh boleh berlari-lari nk msk sek lagi...

hehehe

kiki said...

4 tahun...lamanya klu nak
dibanding kn dgn blog
kitaorg yg blm pun smpai
stgh thn...
apa2 pun terus la berblog
ye...hidup blog!
hidup fadh!

relevan said...

Kiranye lama lah juge aok berblog ni yak..teruskan sehingga ketitisan blog yang terakhir Fadh..

LotsOfLove-Pearls said...

Fadh,
Demi mengetahui kisah anak sulungmu, ku selongkar blog dari n3 pertama..

Asyik baca entri2 Fadh..

Macam2 kisah..
Menarik..

Seawal n3 pasti ada nama 'maniQ'

Hehe..

dzul said...

teruskan berblog..blog bkn sekadar tempat meluahkan rasa juga sbg jurnal peribadi..eh,iye ke cakak koi.

Webmaster@Echam said...

Lama dah wehhh kalau 4 tahun. Teruskan ber Blog rodong...

Fadh said...

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr :

he he he jgn nyanyi nanti turun salji kuikuikui

kiki lala :

he he he terima kasih atas sokongan. masa aku berblog dulu, xlah secanggih sekarang. dulu nak upload gambar atau lagu kena tau sikit2 code html...tapi sekrang cukup mudah...tue baru 4 tahun...4 tahun akan datang xtau lagi macamana ruper nyer blog nie.


relevan :

he he he gone gayer gamoknyer titisan blog terakhir te? cer kabor ke koi kuikuikui

LotsOfLove-Pearls :

thanks sbb buang masa baca entri2 lama, so skrg dah tau laa kan mcmana peristiwa pahit tue berlaku.

kalau kau nk tau, maniq tue org yg pertama kenalkan dunia blog pada aku...tapi sekarang dia dah jadi kasut saiz4.

dzul :

iye sgt weh cakak aok te...koi sokong sepenuhnye he he he

Webmaster@Echam :

time kasih laa weh atas sokongan yang diberi...aok pun teruskan laa berblog untuk kebaikan semua org.

LotsOfLove-Pearls said...

Fadh,
Kahkah..
Bukan buang masalah..
Ada masa..
Kahkah..

Memang cerita2 Fadh best2 belaka..

Dah tahu dah kisah anak sulung tue.
Beriya hari tu nak tau & ur wife g tau ada dlm n3 you. Jadi tak tau nak cari cmner so, ku mulakan dari awal..
Jumpa akhirnya..

Turut bersedih ngn kejadian tue.

mr.Sen$ei said...

fuh lama tu 4 tahun..hehehehe...apa2 pon be the best man..

Fadh said...

Lot of love and pearls :

terima kasih laa atas kesudiaan baca entri2 lama...cerita biasa yang biasa dihatungi oleh manusia biasa.

peristiwa itu mmg pahit...dan sampai sekarang, kalau aku baca balik apa yang aku tulis tue...airmata aku akan bergenang di kelopak mata...sampai sekarang anak2 aku xtau pun cuma mereka tau yang mereka punyai abang sulung...sebab tue anak yang kedua, aku tak panggil along tapi angah. walau ramai yang tanya kenapa tak panggil along...bagi aku anak aku ada 4 bukan 3.

mr sensei :

terima kasih bro...aok pun sama gak...rajin2 laa update blog he he he

IS said...

Sudi Sudi !!

Fadh said...

IS :

kalau sudi...sila kan laaa

13may said...

pergh!!! tahniah sedara...dah 4 tahun...rasa kejap ajer :D

ieyla said...

Teruskanlah berblog....semoga ianya dapat melupakan sedikit sebanyak masalah dan dapat menghilangkan tekanan.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...