Suka Blog Ini?

Ikut Dengan Email

Hati Seorang Isteri

06 May 2009

103 : Tenang Sudah Gelora Di Hati #2

Tenang menanti saat diijabkabulkan
Sebelum nie aku ada cerita tentang perkahwinan anak saudara aku yang ketiga. Kali nie aku nak kongsi cerita tentang perkahwinan anak saudara aku yang keempat pula iaitu Badrul Safri Bin Ismail, adik kepada Badrul Azlan yang aku cerita dalam entri sebelum ini. Perkahwinan ini berlangsung pada 24 dan 25 April yang lalu. Majlis akad nikah pada 24hb dan majlis persandingan pada 25hb.

saat penuh debaran...
Badrul Safri atau Yie(panggilan yang aku selalu gunakan) merupakan anak bongsu dari 4 beradik yang kesemuanya lelaki. Makanya bila berstatus anak bongsu tentulah manja dan rapat dengan mak dan abahnya. Sama macam bapa saudaranya juga.

mengenggam erat menerima amanah

Apa yang agak istimewa tentang mereka berempat beradik nie ialah pangkal nama mereka bermula dengan 'Badrul'. Yang sulung, Badrul Isyam. Yang kedua, Badrul Nizam. Yang ketiga, Badrul Azlan dan yang bongsu Badrul Safri. Jikalau telefon berbunyi dan pemanggil ingin bercakap dengan Badrul maka terpaksalah orang yang menjawab panggilan itu bertanya "Badrul yang mana satu.

menadah tangan memohon doa
Sebenarnya aku tiada semasa majlis akad nikah, jadinya aku tak dapat nak bercerita dengan lebih lanjut tentang perjalanan majlis tersebut. Dan pada majlis persandingan pun aku tak dapat bersama sepenuhnya kerana aku ada misi yang perlu aku laksanakan yang akan aku kongsi dalam entri seterusnya.

melafazkan ikrar perkahwinan
Doa dan harapan aku semoga mereka berdua beroleh kesejahteraan dan kebahagiaan dalam melayari bahtera rumahtangga. Semoga nanti beroleh zuriat yang soleh dan solehah. Amin.

menandatangani borang perkahwinan

menyarung cincin tanda ikatan suci tersimpul rapi
simbol ketaatan seorang isteri
kucupan kasih yang tak bertepi seorang suami
keintiman menantu dan mertua
bersama ibu bapa dan mertua


p/s: Penghargaan untuk kakak aku, Rosnah dan abang ipar aku, Mohd Abd Nasir di atas sumbangan gambar-gambar di atas.

11 comments:

LotsOfLove-Pearls said...

Wah...
bestnyer..

bilalah pulak giliran aku?

Hahahaha..

Macam Bapa saudara dier jugak yer..

Huhu..

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

nanti cerita la plak pengalaman bapa saudara dia lak cna...

hikhik..

manje said...

salam cikgu

hehe sama macam sepupu2 kita,
sume pangkal nama bermula ngan
badrul... pening bila panggil
sorang sume menoleh... :p

>> erkk cikgu manje ker?
>> meh jwb tag cikgu, senang aje
>> amik award juga sbg tnda pershbatan dr kite

RaFFLeSiA MeRaH said...

suka dengar adik beradik name bih bih kurang cenggitu....huhuhu.....seragam jerrrr....

Don Balon said...

koi pukul kompanc........

ima shhs said...

selamat pengantin baru utk badrul2 itu...

Fadh said...

LotsOfLove-Pearls:

ha ha ha ko tue yang jual mahal sgt, mana nak laku he he he

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr:

ha ha ha cite pasal aku kawin? lambat laa lagi kalau aku nak citer pun he he he

manje:

ha ha ha kena tag? dapat award? insyallah kalau rajin he he he

RaFFLeSiA MeRaH:

ha ha ha memang pun he he he

Don Balon:

koi bawok bunge manggor jadi laa he he he

ima shhs:

ha ha ha thanks.

FarhanaLicious said...

wah. sama lah, bila orang talifon cari siti, kena tanya siti mana dulu. hu hu hu

Fadh said...

FarhanaLicious:

ha ha ha jgn ada yang ngaku siti nurhaliza plak nanti he he he

BudAk hijAu said...

review psl kawen!teruja btl..hahahhaha..

Fadh said...

BudAk hijAu:

ha ha ha klau dah teruja, tak reti2 nak kawin ke he he he

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...