Suka Blog Ini?

Ikut Dengan Email

Hati Seorang Isteri

20 April 2009

100 : Di Dimensi Lain

Akhirnya aku berjaya meng'entri'kan entri yang ke-100. Satu kepuasan dapat aku rasai sepanjang berblog. Banyak yang aku pelajari dan kongsikan bersama mereka yang sudi menjengah blog ini. Pahit manis dan suka duka terhimpun membentuk jati diri yang semakin menghilang dalam diri. Dengan berblog, dapat aku berkongsi sesuatu yang aku fikirkan dapat memberikan kebaikan dan faedah untuk semua. Setelah 3 tahun berblog, terlintas di kotak fikiran aku untuk mewujudkan satu lagi blog yang aku kira sebagai pemangkin untuk aku mengaktifkan kreativiti yang aku rasakan hanyalah sekelumit cuma yang ada di dalam diri.


Blog kedua aku ini diberi nama menyusur denai kehidupan. Bertemakan seputar kehidupan yang dirutini oleh setiap dari kita, blog ini diharapkan dapat mencetuskan sedikit kesedaran dan keinsafan dalam diri terutamanya dalam diri aku sendiri dalam menjana kehidupan seharian.


Blog menyusur denai kehidupan akan cuba mengungkap setiap persoalan dan permasalahan kehidupan yang secara sedar atau tidak dihadapi oleh kita. Adakalanya kita terleka hingga terhantuk baru kita tersedar dan terngadah. Adakalanya kesilapan yang kita lakukan adalah ulangan bagi kesilapan yang terdahulu. Dan setiap kesalahan dan kesilapan sudah tentunya akan cuba dielak dan dijauhi dari berulang lagi. Inilah yang cuba aku rungkaikan di dalam blog kedua nanti.


Blog pertama iaitu blog aku masih di sini akan terus bernyawa selagi aku bernafas. Cuma blog ini akan lebih menjurus kepada cerita-cerita yang berkisar tentang diri sendiri, isteri, keluarga, anak-anak, pekerjaan, rakan-rakan dan setiap apa jua yang mempunyai hubungkait dengan diri aku. Manakala blog kedua akan lebih menumpukan kepada kehidupan sejagat yang kita tempuhi samada kita suka atau tidak, secara asasnya hidup perlu terus dihidupkan agar ianya tidak mati sebelum mati.


Berbalik kepada blog kedua nanti, ianya satu pernyataan yang terbit dari pengamatan aku. Jadinya nanti, aku tidak akan mengaktifkan ruang komen kerana aku khuatiri aku tidak berkesempatan untuk membalasnya. Secara ringkasnya, perjalanan blog menyusur denai kehidupan kembali kepada asas berblog iaitu hanya menerbitkan sesuatu entri tanpa adanya unsur-unsur lain seperti iklan, ruang borak, sambung paut antara blog, para pengikut dan muzik.


Diharapkan nanti ada di antara pengunjung blog aku masih di sini sudi membazirkan sedikit waktu menjenggok blog menyusur denai kehidupan. Semoga ada kebaikan yang bakal diperolehi bersama nanti. Dengan lafaz suci BISMILLAHHIRAHMANNIRRAHIM aku merasmikan pembukaan blog kedua aku dengan rasminya....

8 comments:

RaFFLeSiA MeRaH said...

jemputlah pm kita ker rasmi blog cikgu...barulah terangkat...hehehehe.....

pakpainan ... said...

tahniah le ... dah ada dua rumah ...

ima shhs said...

insya Allah, akan ku selusuri laman yg kedua itu seadanya.....hurmmm...

manje said...

salam cikgu

emm rajin benar dia...
papepon semoga berjaya
'handle' dua umah ye

FarhanaLicious said...

aku pun masih disini. huhu

~ cikLisLas ~ said...

mula2 2 blog...ade makne tsirat yeee!whatever pun,TAHNIAH la..smoga dpt menguruskan dua blog dgn adil dan saksama!nguhaha

belidabintik said...

Ok la tu yat. Koi dulu, lepas makan tokey kedai pulok bayor RM63 ke koi. Nganjing tu....

Fadh said...

RaFFLeSiA MeRaH:

ha ha ha takat blog haprak nie xyoh laa PM merasmikan. padan koi jek rasmikan he he he

denanz:

ha ha ha terima kasih tapi rasa lain macam jek bunyi 'dah ada dua rumah' he he he

ima shhs:

ha ha ha terima kasih he he he

manje:

ha ha ha sementara tengah rajin...silap2 bersawang bloh kedua tue he he he

FarhanaLicious:

ha ha ha kalau dah semua orang masih di sini...siapa pula yang masih di sana he he he

~ cikLisLas ~:

ha ha ha ko memang suke pedajal kan aku...aku tahu maksud ko tue, ader maksud tersirat tue he he he

belidabintik:

ha ha ha long long...aok silap komen laa long...nie entri lain yang awok komen tue entri sebelum nie...takpe terima kasih laa sbb sudi singgah he he he

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...