Suka Blog Ini?

Ikut Dengan Email

Hati Seorang Isteri

30 March 2009

097 : Maafkan Aku Bumi



Malam Sabtu yang lalu seluruh dunia bergelap selama 1 jam demi mengurangkan kesengsaraan yang dialami oleh bumi selama ini...ramai yang aku lihat dan perhatikan begitu teruja dan bersemangat untuk sama-sama bergelap...dan tokey kedai runcit pasti melebar senyumnya kerana permintaan untuk lilin begitu laris...

Aku pun turut terkena tempias semangat bumi yang dilaungkan oleh media massa...semangat aku menjadi berkobar-kobar...namun maafkan aku bumi kerana aku tidak dapat bergelap walau seminit...bukan aku tak cakna...bukan aku tak prihatin tapi ketika seluruh dunia bergelap untuk mu bumi...aku sedang memandu kereta pulang dari Kuantan...kalau aku padamkan lampu...macamana aku nak pandu kereta? Dah tentu aku masuk longkang atau berlaga dengan buntut kenderaan lain...tapi rumah aku dah tentu bergelap sebab tak de orang kat rumah...

Bumi...,maafkan aku sekali lagi.

9 comments:

LotsOfLove-Pearls said...

jika aku bumi..

maafmu aku terima..
huhu..
bahaya kalau off lampu driving.
huhu..

aku bergelap sorang2..
besh tapi agak seram..
huhu..

dzul said...

hahaha..kat area taman aku ada gak yg tutup lampu apa..

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

maaf mu diterima

;)

Don Balon said...

koi masa tu tengoh sup belut di bandor pusat..
pasor malanc weh.. sapa nok tutup lampu??
9.20 koi chalo balik selangor..
patut la LPT dgn highway karak sebatang lampu pun tok nyala? di kawasan tol je yanc pasanc lampu..

tapi koi scan balik otak koi..
tiang lampu pun takde kawasan lain goner nok tutup lampu???
gummed punk aa MTD...

Fadh said...

LotsOfLove-Pearls:

lainkali ko ajak aku yek...he he he

Dzulkarnain Mohamad:

kalau kereta parking kat depan umah koi pun boleh.

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr:

ko bumi ke he he he

Don Balon:

mmg gummed punk pun...tol pun mahal

RaFFLeSiA MeRaH said...

oppssss....bahaya la pulak kalo cikgu off lampu keter....ooo, rasa2nya lampu yg bersangkut paut dgn letrik ajer yg diorg suh off kan tu kot cikgu...

poyotito's said...

gua dengan lampu henset sekali gua off. lu percaya?

LotsOfLove-Pearls said...

cepat ar citer..
Fadh jagi itu pengadil bola sepak ka?
huhu..

prittttttt..pritttttttttt

BudAk hijAu said...

aku pown...xkn nk pdm lampu keta lak kn...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...