Suka Blog Ini?

Ikut Dengan Email

Hati Seorang Isteri

13 January 2009

082 : Aku Sibuk Menyibuk

Nak kata sibuk sangat tue...tak lah sibuk sangat pun tapi sibuk lah jugak...maklumlah sejak 2-3 menjak nie...perhatian dan tumpuan perlu dilaraskan supaya baby, mak baby dan 2 abang baby mendapat hak keistimewaan yang sama rata supaya nanti tidak timbul berat sebelah atau pilih kasih dalam aku menguruskan rumah bertangga, bertiang, berdinding, beratap dan berlantai aku.

Sekarang dah masuk minggu kedua persekolahan 2009...jadi aku kembali memikul tugas dan tanggungjawab yang diberatkan ke atas bahu aku yang memang dah senget sebelah nie...Alhamdulillah setakat nie segalanya berjalan lancar cuma minggu pertama terjadi satu kemalangan yang melibatkan murid Tahun Satu...biasalah bebudak baru masuk sekolah, tahap keterujaan mereka masih di paras tertinggi...semasa menuruni anak tangga, ada yang tolak menolak dan adalah seorang murid nie yang jatuh dari tangga...nasib baik tangga simen, kalau tangga kayu...jadilah seperti peribahasa seperti jatuh ditimpa tangga...murid tersebut terseliuh lengannya dan dibawa ke klinik untuk pemeriksaan lanjut.

Dan kebelakangan ini aku agak jarang meng'update' blog lantaran sibuk menyibuk yang menghimpit diri...ada 2-3 entri yang separuh siap yang dah pun 'backdated' yang belum di'publish'kan...Insyallah dalam tempoh terdekat nie aku akan update blog...nie pun dah kira 'update' blog jugak.

3 comments:

Azhar Ahmad said...

lain padang lain belalang
lain orang lain belangnya

Saya di sini, dah masuk minggu ketiga... Walla... Hampir sewel sediakan Assesment untuk subjek baru.

Darab Dua said...

lu memang mithali!
gegau gua!

Fadh said...

Azhar Ahmad:

Tentu cabaran dan tanggungjawab yang dipikul lebih besar...sama2 lah kita mendidik anak bangsa supaya Malaysia tidak jadi seperti Palestine.

DarabDua:

Lu jangan puji lebih2 bro...koyak suar gua kang...lu nak ganti ke?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...