Suka Blog Ini?

Ikut Dengan Email

Hati Seorang Isteri

14 November 2008

075 : Andai Aku Miliki Hikmat Naruto

Aku dihadapkan dengan dua pilihan yang memaksa aku memilih 1 di antara 2. Pertama, menyertai pasukan bola sepak PSKPP Bera ke Kuantan dan terlepas perlawanan suku akhir bersama pasukan Kerayong FC menentang pasukan Bukit Serdang. Kedua, menyertai pasukan Kerayong FC menentang pasukan Bukit Serdang dan terlepas peluang membantu pasukan PSKPP Bera dalam usaha merangkul gelaran juara buat kali pertama. Ini kerana perlawanan itu akan berlangsung serentak pada hari Sabtu 15.11.2008.

Kerayong FC merupakan pasukan kampung tumpah darah aku yang majoritinya dianggotai anak-anak muda jati Kampung Kerayong. Peluang untuk melangkah ke peringkat separuh akhir amat cerah. Andai berjaya memenangi perlawanan itu nanti, RM 5,000.00 di dalam genggaman. Dan semakin cerah untuk ke perlawanan akhir untuk merebut gelaran juara Liga Parlimen Bera yang menjanjikan habuan RM 10,000.00.

PSKPP Bera merupakan pasukan yang mewakili PPD Bera ke kejohanan peringkat negeri Pahang. Pasukan ini terdiri daripada guru-guru dan kakitangan yang berkhidmat di sekolah atau ppd. Pasukan ini turut menyertai Liga Parlimen Bera namun kandas di pusingan kedua. Kali terakhir aku turut serta dalam pasukan ini ialah pada tahun 2003 semasa kejohanan dilangsungkan di Pekan.

Perasaan aku berbelah bagi. Kiranya aku tidak menyertai pasukan PSKPP Bera, pasti rakan-rakan yang lain akan merasa kecil hati dan beranggapan aku mementingkan diri sendiri. Dan kiranya aku menyertai pasukan PSKPP Bera, pasti rakan-rakan pasukan Kerayong FC pula yang berkecil hati dengan aku. Sedangkan kedua-duanya aku ingin sertai.

Di saat dan ketika ini…aku membayangkan watak kartun Naruto yang mempunyai hikmat untuk meng‘klon’kan dirinya bagi mengelirukan perhatian musuh yang ditentang. Andai Naruto benar-benar wujud pasti aku akan menuntut ilmu tersebut. Ini kerana aku akan menggunakan hikmat itu untuk men‘dua’kan diri supaya nanti aku boleh berada di dua tempat yang berasingan pada waktu yang sama. Atau poket ajaib Doraeman yang dapat mengeluarkan satu alat yang dapat menjelmakan diri aku menjadi dua. Atau setidak-tidaknya menemui saudara Dzulkarnain Mohamad untuk bertanyakan perihal mana-mana bomoh atau dukun yang dapat meminjamkan hantu raya peliharaan mereka untuk menyerupai aku supaya aku dapat berada di dua tempat serentak.

8 comments:

Darab Dua said...

lu ni memang bintang bola gua syak.
ada darah maradona apa?
haha~

dzul said...

bomoh tu kata dia ada sekor. tapi tak pandai main bola.

kekoh leher orang dia pandai la. aok nok?

manje said...

salam

dasat ar cikgu nih...
bz men bola upenya dia... hehehe

poyotito's said...

ah terer ngat gaya aok ni

menda pun moga dua2 menang

ilazz said...

wehh bahaya tau ilmu 'menduakan' diri nii chegu..:P

♥ adLya ♥ said...

selamat bercuti cikgu..
jemput datang rumah pada 11 dec, di 361 bkt kpyg...dan 13 dec di 223 bkt kpyg... bwk family semua.. nk send kad, tp xtau alamat..
apa2 kontek le @ send alamat ek 012-2865089

(¯`•._.•è-Nαβ•._.•´¯) said...

uiiii.. ronaldo ka neh..??? huhuhu.. tahap bintang bola sepak popular.. hehehe.. kalo aku.. aku pilih main bola jaring je la. sebab ditelan mati mummy diluah mati daddy.. nguhahaha

Fadh said...

darab dua: darah maradona gua tak de...gua ada darah AB aje tapi tak kena mengena dengan eby yus, abby fana mau pun abby saiful he he he

dzulkarnain mohamad : nok laa boleh koi suruh dia kekoh leher aok hah ah ha haha

manje: tak lah dasyat mana pun...sendiri yang perasan dasyat...jadi tukang kutip bola ajer he h heee hhheee

poyotito's: team kerayong tewas penalti 4-5 tapi aku tak main sebab aku main utk pskpp...baru balik nie dari hari jumaat sampai selasa...buruk muka dok kuantan...dapat naib johan, kalah ngan lipis.

ilazz: menduakan diri sendiri tak pe jangan menduakan bini udah ler h a ha haha

adlya: orait akan sampai nanti insyallah.

kasutsaiz4: tak rela aku nak pakai skirt pendek atas lutut semata2 nak main bola tapi kalau ko main aku suka nak nengoknyer he he he he

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...