Suka Blog Ini?

Ikut Dengan Email

Hati Seorang Isteri

03 November 2008

073 : Baru Aku Tahu

Banyak perkara yang masa kecil dulu aku tak tahu…tapi kini aku dah tahu…itu pun selepas 31 tahun hidup…

Baru Aku Tahu 1 :

Dulu tok sedara aku kerja dengan JKR…dia cakap JKR maknanya Jangan Kerja Rajin…sebab tue dia banyak ngular masa nyabit rumput tepi jalan…ada juga yang cakap JKR maknanya J**** K***** Rabik…jadi bila nampak jer orang k*****…mula laa perhatikan j**** diorang…tapi entang mana rabiknya tak pula aku nampak…bila dah besar baru tau…upernyer JKR singkatan bagi Jabatan Kerja Raya…

Baru Aku Tahu 2

Masa kecil dulu…tiap kali tengok warta berita di TV 1…pasti aku tertunggu-tunggu berita tentang “Agong” sebabnya mak aku selalu cakap kat aku… “haa…tengok tue “Agong” masuk tv”… “Agong” pada masa tue ialah Sultan Pahang…bila dah sekolah…aku jadi pelik…ngape Agong dah tukar orang lain pulok…Lepas tue baru aku tau…Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong dilantik 5 tahun sekali di kalangan sultan-sultan bagi negeri2 yang ada sultan kat Malaysia nie…

Baru Aku Tahu 3

Dulu suka sangat tengok Khalid Ali main bola kat dalam tv…kalau main bola dengan rodong2…mesti nak jadi Khalid Ali…sampai berebut2 dan bermasam2 muka sebab tak dapat jadi Khalid Ali…bila dah besar baru aku tahu yang Mokhtar Dahari lagi hebat…

Baru Aku Tahu 4

Masa kecil dulu…suka dengar lagu Sudirman…lagu yang ada lirik ‘tulis nama atas batu’…aku pun pakat dengan rodong2 cari batu yang besar2 dan tulis nama kitaorang kat atas batu… ‘pakai baju bunga2’…menjerit melolong laa aku minta mak belikan baju yang ada bunga2…tapi bila dah besar baru aku tahu yang Sudirman memang hebat orangnya…menyanyi sedap…berlakon pandai…jadi peguam lagi tue…bangga aku jadi orang Pahang sebab ada orang Pahang yang sehebat dia…

Baru Aku Tahu 5

Dulu bila dengar Ito nyanyi lagu “Apo Nak Dikato”…aku pun ikut nyanyi sama…‘kalau boleh nak bising2 kat pokan Soromban’…ada 1 hari tue…kat dalam kereta…pasang radio Sinar FM… kebetulan keluar lagu nie…aku pun apa lagi terus nyanyi sama…tengah syok nyanyi…tiba2 isteri aku tegur… “bukan bising2 laa bang tapi pusing2”…terus aku kena gelak sakan…sekarang nie tiap kali dengar jer lagu tue…mesti isteri aku gelak kat aku…ooo baru aku tahu…

19 comments:

RaFFLeSiA MeRaH said...

hehehe...bila ko sebut perkataan rodong tu...memang pior pahang betul la ko nih yerk...hiksss, hidup org pahangggggg...jom kita tubuh kelab blog pahang...hiksss

Fadh said...

rafflesia merah: ok gak tue...sbb kat link aku pun ramai seperti rahimin, don balon, dzulkarnain mohamad dan poyotito's...klau ada kelab blog pahang bleh laa kenal lebih ramai blogwan dari pahang...sape sokong??? sila angkat tangan...

manje said...

salam

emm sudirman mmg hebat... sayang Allah sayangkan dia lebih daripada kite sume...

> tulis nama atas batu tu... nostalgia sungguh... hiks

Fadh said...

manje: memang aku minat sangat dengan sudirman...ingat lagi bila minuman sudir dikeluarkan...beliaulah pelopor pertama dan kini jadi ikutan seperti rosyam nor yang hanya jadi duta ali cafe...tapi sudirman ada minuman jenama sendiri...satu lagi lagu basikal tua...masa dulu2 bila naik jer basikal tua arwah atuk...mesti nyanyi lagi lagu tue...nostalgia sungguh...isk isk rasa nak nangis laa plak...

man_helang said...

apo hal nak bising2 pokan seromban bro.....ha ha ha

kasihlatifah78 said...

saya sokong kalo tubuhkan blog pahang...sbb sejak koi link blog aok..ramai koi jumpa org pahang...mula la nak meng'test' loghat pahang..muahahah... den ni kan kojo kek seromban... oitt cikgu jom arrr pusing2 bandar seromban.....

Fadh said...

man_helang: aku manalah reti bahase nogori nie...aku pakai ikut apa yang aku dengar...aku nie buta muzik...he he he

kasihlatifah78: kalau cukup sokongan...insyallah akan wujud kelab blogger pahang nanti...janji ada yang nak jadi penaja...koi cadang rahimin...sape sokong?

poyotito's said...

peh
no tiga tu smart.
supermokh tu memang tiptop beb!



err..menda2 pun gua sokong rahimin.
beliau selebriti beb!
haha

~ cikLisLas ~ said...

baru aku tahu 6???

hanya aku yang tahu..hehehe

pakpainan ... said...

oooo ... baru koi tahu yang aok baru tahu.
haha.

dzul said...

Dulu TNB tu asal dia LLN..
LLN tu lembaga letrik negara..
org kerja selalu panjat2 tiang letrik..

jd LLN pn ada yg panggil Langut Langut Naik..itu kau tau tak?

BaYu SenJa said...

salam,
sekarang baru saya tau blog saudara..

hehe.

Fadh said...

poyotiti's: memang pun. masa tue bebudak agi apa laa yang tau sangat pun

ciklislas: ko jangan nak mandai-mandai plak kang tak pasal2 jadik pasal...

denanz: byk lagi yang koi tak tau...tgh belajar lagi

dzukarnain: itu aku tau ha ha ha

bayu senja: baguslah kalu dah tau...selalu2 laa berkunjung

ilazz said...

umah supermokh kat umah sya tauu..
saja nempel..:P

Fadh said...

ilazz:xpe, nempel laa selalu...

Darab Dua said...

tang lagu apo nak di kato tuh terbaik! klu gua jd bini lu gua gelak guling2 true punya gelak!

en_me said...

tapi ko tahu tak janda mokhtar dahari sekarang walaupun pakai kete baghu, tapi no. plat dia masih BCH 10.. dan keje satu bangunan dgn me.. ehehe, salammmmz abang ittewww

Fadh said...

darab dua: ko tau tak kalau ko jadi bini aku...dah lama kita kena panah petir sebab 'gay'...he he h eh

en_me: tak tau laa plak aku...itu maknanya dia masih setia pada arwah suami dia...

FarhanaLicious said...

kesian. hahaha!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...