Suka Blog Ini?

Ikut Dengan Email

Hati Seorang Isteri

13 October 2008

067 : Antara Aku, Mat dan Awek Pesta Buku

Episod 2

“Gone kite nie…nak gie sekoloh jugok ke?” Tanya aku bila motor mula bergerak selepas beberapa kali cuba di’hidup’kan… “Abis budok-budok gone gayenye…diorang dah lame nunggu kite sampei” Jawab Mat sambil mengesat darah kat dagu… “Takkan kite nok gie jugok dengan berdarah sana sini…pinggang koi nie terasa lagi sengalnye hempap dok awok” balas aku yang mula meradang dengan semangat Mat yang tak kena tempat, masa dan ketika… “Gini laa, kite tepon sekoloh bagitau yang kite ekcident…pas te kite gie spito…pedih luke nie” cadang aku yang akhirnya diakuri oleh Mat…

“Cik, kami nie baru lepas kemalangan…jadinya kami nak dapatkan rawatan” Mat bersuara selepas kami tolak menolak di depan kaunter pendaftaran Jabatan Pesakit Luar… “Bagi IC dan masuk ikut pintu belah kanan” arah petugas kaunter...kami pun masuk bilik rawatan dan menunggu… “Ah lambatnye…buruk dah muke dok nunggu kat sini…dah laa pedih luke nie” rungut aku bila kami dah menunggu hampir 5 minit… “Sabor laa ckit…tok nyabor langsung…macam laa awok sorang jek yang luke…koi pun luke jugek” balas Mat yang dari mula masuk asyik menjeling kat jururawat pelatih yang tengah menulis sesuatu kat meja… “Eleh takat luke kat dagu tue pun nok kecoh ke” balas aku sambil menahan kepedihan luka di pipi, lengan, lutut dan buku lali akibat bergesel dengan tar jalan…sejurus kemudian 2 orang jururawat pelatih menghampiri kami untuk memberikan rawatan...

“Bagus gek berlanggor tadi…dapat MC 2 hari” aku bersuara sambil membelek kertas MC dan menuju ke arah motor untuk pulang ke asrama… “Memang bagus pun…dapat koi ngejas nurse tadi…cun jugok” balas Mat sambil memakai helmet… “Dapat nombor tepon?” Tanya aku sambil men 'yetart’ enjin motor… “Die dok asrama, tak dek no tepon” balas Mat sedikit hampa… “Wei Mat, kite gie gelanggang seni balik nok? Cadang aku bila sampai kat pintu keluar masuk hospital… “Nok buat menda?”… “Alaa saje jer…cuci2 mata…ramai awek cun kat situ”balas aku yang sedang membelok ke arah jalan menuju ke Gelanggang Seni… “Giler awok…buatnyer omputih tue ada lagi kat situ…tok pasei2 dia mintok ganti rugi”ugut Mat pula… “A’aah yek…mujur awok kabor…klau tok saje jer kena bayor” jawab aku sambil merancang malam nanti nak menelefon awek pesta buku yang aku jumpa semalam…

Bersambung lagi…

7 comments:

kasihlatifah78 said...

sambung lagi ker???? kang ada gak jumpa blk ngan mat salleh tu..

Fadh said...

kena sambung sbb citer pjg...

pakpainan ... said...

hmmm ... okey. koi tunggu sambungannya ...

poyotito's said...

cilakak!
sambung lagi?

takpe.koi tunggu.

Fadh said...

denanz: tunggu jangan tak tunggu

poyotito's: kena laa tunggu kalau nak tahu kesudahannya...

Don Balon said...

takpe..
aok sambung la..koi tunggu..

notakakidanmulut: koi link blog aok..

Fadh said...

don balon: terima kasih di atas kesabaran menunggu penamat kisah ini...koi pun link blog awok jugok...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...