Suka Blog Ini?

Ikut Dengan Email

Hati Seorang Isteri

04 October 2008

064 : Ulang Tahun Kedua Blog "Aku Masih Di Sini"

Tanggal 4 Oktober 2006...wujudlah blog ini dengan tema Aku Masih Di sini...pada asalnya hanyalah untuk suka-suka sahaja tapi disebabkan oleh keterbiasaan maka ianya menjadi sesuatu yang menyeronok dan menyenangkan...

Tahun 2007...aku menyepi...lama juga hampir setahun tanpa sebarang entri...namun aku tetap mengekalkan blog ini walaupun bersawang...aku pun tak tahu kenapa aku tiba-tiba hilang mood... mungkin kerana orang yang memperkenalkan aku dengan dunia blog telah pun memadamkan blognya...

Dan 4 Oktober 2008...di saat kemeriahan Aidilfitri disambut girang gembira oleh umat Islam...aku turut menyambut ulangtahun ke-2 blog aku nie...walau tiada majlis rasmi bagi meraikannya...namun kewujudan blog ini amat besar erti dan membawa sejuta makna kepada aku...

Bagi aku...blog akan mendatangkan manafat sekiranya digunakan dengan cara yang betul dan blog juga boleh mendatangkan keburukkan jika ianya disalahgunakan...blog tempat aku meluahkan segala rasa yang aku rasa...blog tempat aku berkongsi ilmu pengetahuan dan pengalaman yang berguna untuk dikongsi bersama...blog adalah medium untuk mengeratkan ikatan silaturrahim sesama insan...dan blog juga selalu digunakan oleh pihak tertentu untuk menyebarkan fitnah...memarakkan lagi api persengketaan...dan bermacam2 lagi perkara yang boleh mengundang musibah...

Oleh itu...aku berblog bukan kerana nama, pangkat, harta mahu pun kuasa...aku berblog hanya kerana aku adalah aku dan aku ingin menjadi aku yang seadanya...

p/s: Bagi yang belum mengetahui asal-usul kejadian blog nie...bolehlah baca entri nie...tue pun kalau sudi...
http://aku-masihdisini.blogspot.com/2006/11/tentang-blog-aku.html

11 comments:

poyotito's said...

peh..dah 3 tahun rupanya..

btw, blog ni la bnyk benda boleh kongsi. tak kira baik atau buruk..

Fadh said...

poyotito's : 3 tahun tapi yang betul2 aktif baru 1 1/2 jer...blog nie atas kita...guna untuk perkara baik maka kebaikan laa yang dapat...kalau guna untuk kejahatan maka jahat laa yang kita dapat...

♥ adLya ♥ said...

saya pun sama le..tahun 2005 dah wat blog nih..tapi kejab rajin, malas lama..hihihi...yg entri thn 2005 suma dah delete..ntahapa2..btw thn nih br le nk merajin blog balik..arap2 x terbiar sepi le blog aku..apa2 pn dah 4th masih kekalkan 'coretan terbiar'..hehehhe..

wah gi raya kepayang ek...umah wak napi ek..tuh peringkat 1..sy dok peringkat 2..nti bulan 12 jemput le dtg umah ek..ade mkn2 percuma..hohoho

pakpainan ... said...

memang, blog mengeratkan silaturahim dan meramaikan rakan taulan. tahniah kerana masih bertahan setelah 3 tahun.

Fadh said...

Adlya: awok kenal ke hairulwati? rodong sekoloh koi tue...tak tau plak awok dok prgkt 2...insyallah bagitau laa alamat...koi akan sampai klau bab makan2 percuma nie...

denanz: terima kasih...moga blog nie akan kekal selamanya...

RaFFLeSiA MeRaH said...

tahniah...

Fadh said...

rafflesia merah: terima kasih...

dzul said...

dh 3 thn rupenye aok..
koi x tau pn pasal blog2 ni dulu sebab ada kwn ajak buat koi pn buat.
tp bila koi bosan2 boleh jugak koi baca cerita org sambil berkongsi cerita sendiri..byk cerita rupanya rakyat malaysia ni..hahaha

♥ adLya ♥ said...

xkenal la pulak... mst senior2 saya nih..tp wak napi tuh kenal la n tau le umahnye.. :)
okeh nti koi bg alamat, awok mst dtg tau..

Fadh said...

dzulkarnain mohamad:

sama laa koi nie nama jer 3 tahun tapi banyak lagi yang koi tak reti...banyak lagi yang koi kena belajar...

adlya: Insyallah koi dtg kalau tak de aral melintang

ayu_mkay said...

salam :)

dah 3 thn dah.. ishhh kejap jer dah besarkan nak sekolah dah ya... hehehe.

selamat hari raya ntuk cikgu & keluarga. raya mana thn ni? zac tak dtg umah ke beraya?

mana gmbr raya?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...