Suka Blog Ini?

Ikut Dengan Email

Hati Seorang Isteri

18 September 2008

062 : Dajalnya Aku 2...


"Mat...cepat Mat cepat cari tiang...pegang kuat2" dengan termengah-mengah aku berteriak sambil segera memeluk tiang bangunan kayu yang menempatkan 5 buah kelas untuk guru pelatih semester 3..."ngape...ngape?tanya Mat kehairanan...dia yang sedang asyik 'mencuci mata' memandang guru pelatih perempuan semester 1 di bangunan bertentangan segera memeluk tiang..."Peluk jer laa, tak yoh banyok tanye"jawab aku sambil mengeratkan lagi pelukan... member sekelas semuanya terpingga-pingga dan terdiam kehairanan melihatkan aksi kami berdua...

"Mat jage2...dah dekat sangat dah nie"kata aku sambil memuncungkan mulut ke arah kelas sebelah yang menempatkan guru pelatih kursus PM/KH...Mat yang kebinggungan menanti dengan debar..."Haa Mat...pegang kuat2 jangan lepas"arah aku bila kelihatan saja tubuh yang sama besar dengan tong drum..."wei bergegor wei bergegor...gempe bumi wei"Mat berteriak sambil badannya diketarkan seolah-olah gempa bumi benar2 berlaku...

"Gampang betui budok 2 ekor nie...tak abis2 nak ngejek koi...awak ingat awak tue bagus sangat ke...dah laa sorang tue badan kenit macam budok2...sorang lagi kurus kering...tiup dek angin melayang"maki hamun sumpah seranah terhambur dari mulut pemilik tubuh sebesar tong drum memarahi kami...kami berdua hanya tersengih2 bak kerang busuk sambil memujuk empunya tubuh sebesar tong drum...

Itulah gelagat aku dan Mat setiap kali terserempak dengan Munirah...orangnya berbadan besar... sebesar badan Mek(Salam Pantai Timur) sebelum Mek tiba2 jadi kurus pula sekarang nie...namun dia tak pernah terasa hati dengan ejekan kami...malah menganggap kami hanya bergurau semata...dan pernah aku meminjam RM10/- dari dia untuk membeli nasi kerana aku kehabisan wang...baik hati orangnya...marah dan maki hamun hanya di mulut tapi tidak disimpannya di dalam hati...Di mana agaknya Munirah sekarang nie?...

10 comments:

dzul said...

hahaha..org badan besor mmg selalu kena mcm tu..tp mana yg jenis tak kecik ati la..kalau kuat terasa tu bimbang jugak nak kutuk2..hahaha

pakpainan ... said...

salam cikgu. tumpang singgah. tumpang baca. gua link.

kasihlatifah78 said...

hish..awok buat citer ni..koi plak yg terasa..hihihi.. koi pun kalo setakat bergurau ni tak penah amik pusing pun... sbb mulut koi jahat gak..time dpt kena kan koi kenekan balik tu jer...

Fadh said...

dzulkarnain mohamad:

Dia budak Gambang...jadi senegeri...dah laa merantau kat tempat orang...jadi dengan org negeri sendiri laa nak bergurau...dia baik...tak pernah terasa pun...

denanz:

salam kembali...sila laa jangan malu2...saya pun selalu singgah kat blog awak tapi tak pernah tinggalkan jejak...saya pun link gak,ok...

Fadh said...

kasihlatifah :

maaf laa kalau terasa...tak berniat nak hina sape2 pun...maaf yer...

Rahimin Idris said...

aok kalau masa ni buat lagi memang keh libas je. dulu2 takpe!!!

man_helang said...

ha ha ha...kadangkala usikan itulah pemanis hidup...senda gurau...pemekar hubungan...ex aku dlu...berisi...aku trim sampai slim...last2 org lain cekau...cam sial sakitnya...ha ha ha

Fadh said...

rahimin :

aik marah plak...rilek laa bro...dulu jer aku nakal ckit...sekarang dah baik

man helang:

usik mengusik menceriakan suasana...betul tue...apasal laa ko lambat bertindak?

l.i.f.e said...

apa lah ada pada rupa tu...yg penting ikhlas

Fadh said...

l.i.f.e :

betul tue...tapi ramai dari kita nie menilai dari paras rupa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...