Suka Blog Ini?

Ikut Dengan Email

Hati Seorang Isteri

08 August 2008

047 : Aku Pancit...


Pagi nie...mcm biasa...7.10am aku start enjin kereta...dan menghala ke stesen petronas untuk isi minyak...tapi apasal kereta aku nie lain mcm jer...aku berhenti ke tepi...turun dan check...laa tayar kereta pancit laa plak...terpaksa laa aku gie sekolah naik motor...


Aku bukan apa...klau naik motor...baju, seluar dan muka aku akan di'make-up' secara percuma...maksud aku ialah baju,seluar dan muka aku akan terkena debu sebab jalan ke tempat aku mengajar belum bertar lagi...jalan tanah merah...dan kebetulan plak...aku ber'konvoi' bersama mat-mat indon yang nak gie potong buah sawit dan berselisih dengan apek serta nyonya yang baru balik dari menoreh getah...sampai kat sekolah...terus ke bilik air...basuh muka...cuci rambut dan lap baju dan seluar aku...sambil tue terkenang kat rakan2 seperjuangan kat Titom, Betau, Senderut, Telanok dan sekolah2 yang jauh di pendalaman...bagaimana agaknya mereka menjalankan tugas dan tanggungjawab yang diamanahkan kepada mereka...mendidik anak-anak kecil yang dahagakan ilmu...semoga mereka tegar berkhidmat demi negara tercinta...


Petang semalam...jadual perlawanan bolasepak Piala Ahli Parlimen Bera diumumkan...Kerayong FC dalam kumpulan A bersama Cemara, Kuala Triang dan MAYC...Sabtu nie perlawanan pertama menentang MAYC...harap2 aku tak pancit dan yang utama...team aku menang...Tahun lepas team aku menang tempat ke-3...harapan tahun nie jadi johan...

6 comments:

13may said...

cikgu!!!!

hahha hahha...mak aiii...

ingatkan dah benti blog...hehhe hehhe hehhe

Fadh said...

13may: hai...xberenti terus tapi berehat jap...apasal aku nak masuk blog ko xleh, ha?

RaFFLeSiA MeRaH said...

bila make up pakai tanah merah, tu dah kira blosherrr la tuuu...hehehe....

Fadh said...

rafflesia merah : ko gelak kat aku yer...xpe yang penting percuma...maklum laa barang semua naik skrg nie...jadi kena laa jimat cermat...apasal blog ko payah nak dibuka?

RaFFLeSiA MeRaH said...

eh...ye kerrr, takat ni x der org komplen lagi...ko yg 1st komplen blog aku payah nak bukak...pasal?

Fadh said...

rafflesia merah: sebab aku memang kaki komplen...ha ha ha...sebenarnya aku guna vsat...jadi ada sesetengah blog xleh dibuka...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...