Suka Blog Ini?

Ikut Dengan Email

Hati Seorang Isteri

19 December 2006

Cadangan Aku...!

Photobucket - Video and Image Hosting

Cadangan aku yang pertama...untuk mengelakkan motorsikal kiter dicuri...elok laa kita ikut langkah seperti gambor di atas...cara nyer...cari maner2 anak pokok yg bersaiz kecil...parking motor kat tepi atau sandarkan jer kat pangkal pokok tue...tunggu sehingga 5-10 tahun...Insyallah...lepas nie...motor korang tak kan kena curi...klau pencuri tue nak curi gak...dia pasti akan berfikir 3-4 kali atau lebih...sbb dia kena kuar kos petrol untuk chainsaw bagi tebang pokok dan sbb banggang yang kedua...motor tue dah buruk...jual timbang kat besi buruk pun tak pulang modal...!


Photobucket - Video and Image Hosting

Cadangan aku yang kedua...untuk menjimatkan kos perfume untuk kereta...sbb perfume utk diri sendiri pun dah mahal...ditambah plak kos petrol yg meningkat...so...langkah bijak ialah ikut seperti gambar di atas...cara nyer...pertama...amik limau nipis/kasturi atau mana2 limau seperti limau mandarin dan limau bali...kedua...potong kulit limau tue seperti gambar di atas...ketiga...amik lidi atau pencungkil gigi...dan letak mcm gambar kat atas...last sekali...bubuh kat tempat aircond kuar kat dalam keter...pasti lepas nie korang dapat jimatkan kos perfume keter...di antara kebaikan nyer...pertama...klau korang tgh drive...tetiba perut rasa lapor...pas tue..."jam" laa plak...so...korang bleh laa makan buah limau tue...kedua...ianya mesra alam...tidak mengandungi mana2 bahan kimia atau alkohol...ketiga...ianya menjimatkan...kat pasar tani... 5 biji limau nipis batu seringgit...bleh guna untuk tempoh sebulan...klau korang ader tanam pokok limau nipis...lagi jimat...last sekali alasan yg aku bleh pikirkan ialah...korang pikirkan laa sendiri...he he he...!

p/s: Selamat Mencuba...!

9 comments:

13may said...

hehhe...kalau lapaq time traffic jam..buleh makan buah limau tu:D

RaFFLeSiA MeRaH said...

weiii...apsal gambor ko x clear sgt yerkkk...aku nyer gambor clearrr skit...muehehehe, sori, aku x kutuk gambor ko...tapi citer ko memang unik, aku suker sgt bukak blog ko nihhh, satu ari x masuk x sah tau...mueheheh, ko masuklah blog aku skrg...aku dah update...ader gambor aku...ader gambor kucing aku, ader gambor mcm2 la lagi...masuk tau...bagi komen pepanjang...

Cik Tat said...

huih..ko buat betul ker limau tu..
mak aku senang jer, dia pakai bunga melur atau bunga cempaka..

ZaKiN said...

hohohoho.. terasa mcm nak mengena aku.. wakakaka.. kalo aku buat cengitu dulu musti motor aku tak ilang kan.. hehehhe

Puteri Satu said...

wah..kreatif tul ek...limau tu...muahahha...kena makan limau tu..nanti tak memasal busuk je limau dok dalam keta....sambil makan leh buat air freshner ye...jimat duit..muahhaha

Fadh said...

13may : betul tue...simpan stok bebyk kat dlm keter...lapar jer makan...!

rafflesia : gambor tue guna handphone yg ber megapixel 1.3 jer...sbb tue tak berapa clear...nanti aku masuk blog ko...!

mamasinga : ok gak klau guna bunga melur atau cempaka...idup mesti mau kreatif...baru rasa gempak...!

maniq : ko jgn terasa lak ok...aku tak de niat nak kenakan ko...aku sajer nak kongsi dgn ko...he he he...!

Fadh said...

puteri 1 : ko try laa kat keter ko...mmg jimat...tak pun guna bunga cam yg mamasinga cadangkan tue pun ok gak...selamat mencuba...!

Iman Mawaddah said...

Dan kedua2nya gambar ini menggambarkan keboringan seorang cikgu yang udah terlampau lama bercuti hehehe..

Fadh said...

iman mawaddah : mmg boring pun...sbb tak de aper yg boleh dibuat...tapi biler dah bukak sekolah nanti...mula rasa boring dan ternanti2 biler laa plak nak cuti...he he he!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...