Suka Blog Ini?

Ikut Dengan Email

Hati Seorang Isteri

18 December 2006

Aku Skodeng...!

Photobucket - Video and Image Hosting

Gambar Nie Aku Ambil Masa Pergi Ke Melaka Ari Tue...!

Bukan niat aku nak menghina atau mendedahkan keburukkan mereka berdua...tapi sebagai ingatan kita bersama...supaya nanti anak2 kita tak mengikut jejak langkah mereka yg kat atas tue...!

Aku terlebih rajin sebenar nyer...selepas 2 hari tak bleh nak wat aper2 kat blog aku...ari nie aku update 2 n3...kali nie aku nak citer ckit pengalaman aku masa ke Melaka ari tue...bukan nak menghina atau sebagai nyer...cuma nak kongsi dengan korang dan amik iktibar mana2 yg baik jadikan tauladan dan mana2 yg tak elok tu...hendak laa dijauhi...!

Kejadian tue berlaku kat depan banggunan sebelah Kota A Famosa...tak ingat laa plak nama banggunan tue...tapi kat depan banggunan tue ader repilika keter api dan kapal terbang...masa aku lalu tue ader 2 couple...tapi tak lama lepas tue 1 couple nie blah...masa aku nak snap gambar kat atas tue...ader sorang polis lalu naik motor...dia berenti kejap...jengok2 kat couple tue...aku ingatkan dia nak halau ke atau saman couple tue...tapi lepas jengok2 seketika...terus blah...laa mcm tue jer ker?...aku pun terus amik gambar nie dan terus blaah...!

Ader satu citer yg aku nak kongsi dengan korang...tajuk nyer..."antara pegang anjing dan pegang awek"...

LEMBU: Hai anjing, apa kabor?... Macam ada yg tak kena je?

ANJING: Aku tengah tension nih...Mau je aku gigit manusia tadi.

LEMBU : eh? kenapa pulok?

ANJING: aku lalu tepi dua orang manusia lelaki dan perempuan yg sedang berkepit... Tetiba si lelaki terperanjat dan terus melompat dan berkata "hoi anjing , pergi jauh-jauh, najis!".

LEMBU: Ya'laa...Ko kan haram...Najis tahap berat bagi manusia. Biasalah tu .

ANJING: Kalau aku najis sekali pon...kalau dia tersentuh aku,...boleh disamak...Yang dia sentuh dan raba-raba awek dia tu apa? Boleh ke nak samak dosa?

LEMBU: Betul tu . Memegang wanita yg bukan mahramnya tanpa ikatan yg sah, lebih dahsyat kenajisannya daripada memegang ko anjing, malah tak boleh suci sekalipun disamak.

ANJING: Wah .. ayat ko memang power la... manusia kena ubah pepatah"Pandai macam LEMBU"

Pengajaran Dari Citer di atas: lebih elok pegang anjing atau babi dari pegang pompuan yg bukan muhrim sebab pegang anjing atau babi...masih bleh disamak...tapi klau pegang pompuan bukan muhirim...azab laa kat neraka nanti...!

14 comments:

adikyah said...

Ya betul tuh, sesungguhnya lembu itu kadang2 lebih bijak daripada manusia yang suka sangat buat2 bodoh dengan hukum Allah nih. Kalo dah gatal sangat, elok kawin je la. Banyak gak pekdahnya. Buat malu umat Islam jer dgn perangai yg tak senonoh gitu. Kalo tegur ada jer yg nak lawannyer, geram betul! Astaghfirullahal'azim!

RaFFLeSiA MeRaH said...

hehehehe...hang nyer citer, memang wat org kena berpikir yerkk, ader ke contoh lembu lak berckp ngan anjing...muehehehe...kot yer pun bagi la arnab kerr, kucing kerr, kan ke cute skit...muehehehe...aku slm fiance aku ri tu sekali, x sampai 5 saat, camner yerk? tak leh la ekk?? tapi time gi jenjln memang x penah aku jln pegang tgn, ko cayer la ckp aku yerkkk....

Puteri Satu said...

muahaha...dah jadi mamat skodeng plak dah....! bila nak jadi cicak man weh...?

ko dengar akak aku jenjalan tak penah pegang tangan...hebat ek dia...aku dulu pegang je tangan...cium tangan lagi...muahahha...

RaFFLeSiA MeRaH said...

puterisatu : wakakakaka...eh, betul lerr...malu akuuuuu....pehtu sekali dua jer aku salam cium tgn...tu pun time dia antar aku balik umah ri tu...lelain x penah...

13may said...

hang tak gi jln2 area Banda Hilir ker??? Cuba pegi waktu malam atau awal pagi...mungkin hang akan lebih terkejut...

ps: awal tahun 2001 dulu, aku penah dok sana...

Fadh said...

adikyah : mmg betul pun...klau ditegur makin melawan...kita tegur utk kebaikan tapi klau dah jenis bodo sombong niepayah...tapi klau dibiarkan berlaku depan mata...nanti kita pun dapat 'share' gak sebab tak tegah kemungkaran...!

rafflesia : sajer jer aku gunak watak lembu...bukan aper aku nak bagi manusia berfikir...klau dah lembu pun tau bezakan halal haram...apatah lagi kita manusia yang beragama Islam...pasal ko pegang tangan 5 saat ker...sesaat ke aku no komen...klau rasa bersalah...bertaubat jer laa...aku tak kenen saper2 ok...sekadar renungan bersama...!

puteri1 : mmg hobi aku suker amik gambar tapi tak suker bergambar...nanti aku citer pasal hobi aku dan paste gambar yg penah aku amik...pasal akak ko tue...aku tak berapa nak percaya...biasa nyer klau dah berdua2an...biasa nyer ader org ketiga...setan laa tue...he he he...!

13may : aku gie rombongan jer...so tak dapat laa nak jelajah semua kawasan...cuma ader baca kat dlm Mastika pasal muda mudi berpeleseran...mmg dah teruk sesangat dah bebudak sekarang nie...apa nak jadi ntah...takut aku biler memikirkan anak2 aku...!

ZaKiN said...

wakakkaka.. nasib org itu bukan aku.. kalo tak aku bunuh ko 7 kuturunan.. wakakka.. bagus gak ko letak kat blog nih.. kasi malu sama meka.. ekekek...

Fadh said...

maniq : masuk gak ko ke blog aku nie...ingatkan dah tak sudi...apasal plak ko tak nasib baik org tue bukan ko...mcm penah buat jer...he he he!

khairyn said...

oh oh.. melaka negeri angkatku. Apa sudah jadi???

Biasala remaja kat mana2, ramai yang suka berpeleresan. Macam kemaruk sangat2.

Cerita benar. Bos dulu pernah shoot guna video cam dia pada satu pasangan budak sekolah yang duduk berdua meraba di wakaf kat padang permainan depan rumah dia. Zoom and angle memang cantik. Katanya saja test vid-cam baru jadi, dia ambillah gambar budak2 sedang bercumbu.

Aku? Kagum dengan kehebatan vid-cam dia, kagum juga dengan keberanian budak2 sekolah raba meraba sesama dia di tengahari buta di tengah-tengah padang yang dikelilingi rumah teres.

Aku cakap dengan bos. 'Tak moh jual ke bos? Boleh jadi kaya. Bos aku cuma garu-garu dagu sambil mengangkat kening berkali-kali.

RaFFLeSiA MeRaH said...

weiii...ko x cayer aku?? aku x pandai nak tipu laaa...betul la ape aku ckp tuhhh...x cayer terpulangla tapi tu lah hakikat sebenar aku...kira aku ngan abg aku dua2 org ok la dok, pikir bab dosa pahala lagi takat ni...muehehehe...

ZaKiN said...

hoh dating pon setahun sekali.. nak dok cengitu.. hohoho.. baik bawa saya ke KFC.. ekkeke.. org bz macam aku nih mana ada masa nak dating.. bab tue diduakan.. ekekke.. weii.. oggix dah ok la..

Fadh said...

khairyn : aku tak kata kat melaka jer bebudak perangai cam tu...kat maner2 pun sama...mungkin lagi teruk...!

rafflesia merah : aku tak tuduh atau kata aku tak cayer...cuma payah ckit sbb bab2 camtue godaan nyer teramat laa kuat..."yang terlarang itu godaan"...klau ko ckp cam tue...bagus laa...dan pertahankan sehingga diijabkabulkan...insyallah...!

maniq : wargh wargh wargh...aku gurau jer laa maniq...oggix dah ok pun...tapi aku dah tawar hati nak menggunakan nyer...!

khairyn said...

oh oh tuan punya blog.... aku tak marah.. ko jangan marah juga ye. memang kat mana-mana pun macam tu juga.

aku marah pada kepimpinan melaka. Banyak taman bunga dah kat melaka ni, semua jadi tempat berpeleseran remaja. Kat air terjun buatan air keroh tu lagi laaa... dari tempat beriadah dah jadi tempat maksiat pula. Adus!

Fadh said...

khairyn : aku tak marah laa...mmg dah hakikat yang terpaksa diakui walau pahit...inilah keruntuhan akhlak remaja masa kini...dan sewajarlah ianya dibendung...!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...