Suka Blog Ini?

Ikut Dengan Email

Hati Seorang Isteri

03 November 2006

Aku Jumpa M***q...!

Hari nie...3.11.2006...aku ke sekolah macam biasa...sibuk dengan rutin harian sebagai seorang guru...sedang aku siapkan laporan EMIS untuk 31.10.2006...ada member bagitau...ada pajero baru masuk kawsan sekolah...aku buat tak tau je sbb aku dah tau siapa yang datang...masa rehat...ada member buat jamuan raya...lepas aku mentedarah nasi rainbow...aku naik pejabat...aku nampak seorang gadis ayu sedang sembang dengan member aku...dia senyum kat aku...tapi aku kontrol macho...buat tak kenal je...dia pun terus senyum kelat...bila aku buat derk je kat dia...tetiba...member aku bagitau dia..."nie cikgu F*****r...satu-2nya cikgu yang tak pernah amik gaji"...alamak...kantoi laa plak...aku pun tegur dan sapa dia...rupanya dia dah tau aku awal lagi sbb dia tengok gambar kat carta organisasi yang tertampal kat dinding pejabat...ciss...aku hajat nak menyamar...biar dia tercari-cari aku...tapi...awal2 lagi dah kantoi...!

Maka...hari nie...tercatat satu lagi kenangan dalam hidup aku...bertemu dengan pembaca blog aku yang pertama...aku kenal dia ada laa dalam sebulan...itu pun melalui blog...dia masuk blog aku...aku masuk blog dia...dia baca n3 aku...aku baca n3 dia...dia komen n3 aku...aku komen n3 dia...aku tau blog dia pun secara tak sengaja...dan tak pernah terlintas...aku dapat bertemu muka dengan dia...lama gak aku berbual dengan dia...termasuk laa si sutera biru yang kononnya nak tukar jadi hijau(hulk laa tu kononnya)...sembang punya sembang...kutuk punya kutuk...gurau punya gurau...gelak punya gelak...usik punya usik...dapatlah aku menilai dia dengan lebih mendalam...!

Dulu...aku pernah tulis tentang dia kat n3 aku(Blog Aku Dibaca)...dalam n3 tue aku ada tulis penilaian aku tentang dia...dan bila dah tengok secara "live"...penilaian aku tue...benar belaka...dan kat n3 nie aku nak citer serba ringkas tentang dia...!

Dia nie pemalu orangnya...mula-mula malu2 kucing...tapi bila dah mesra...mula laa naik tocang(gurau je)...dia nie peramah bukan pemarah...orangnya simple...baik...mudah mesra walau malu-malu...nasib baik laa dia tak masuk bawah meja masa borak ngan aku...suka buat lawak...kadang2 lawak bodo...walau dia cerdik...suka bergurau-senda...mudah senyum...mudah gelak(kalau dia gelak...kalau king kong...tak...aku gurau aje)...!

Orangnya tak tinggi...tak rendah...tak gemuk...tak kurus...tak lawa(gurau je)...tak buruk...kesimpulannya...sedang-sedang aje...elok mata memandang....sedap telinga mendengar suaranya yang lunak...dan sedap mulut aku mengutuknya...wargh...wargh...wargh...!


Walau apa pun...aku bangga mengenali dia...gembira menjadi sahabat dia...seronok berbual dengan dia...bertambah lagi seorang sahabat aku...mula di internet...pastu secara sms dan kini...dapat bertemu...bertentang mata dan dapat mengenali dia dengan lebih dekat...!

Moga persahabatan yang terjalin terus kekal...dia yang aku maksudkan ialah Maniq Kayangan...aku lebih selesa memanggilnya Maniq...walau ada di antara kalian yang mengenalinya sebagai Zac...walau apa jua gelaran...orangnya tetap sama...!

Di sini...aku ingin mengucapkan setinggi terima kasih kepada dia...di atas segala tunjuk ajar...bantuan...nasihat...gurau sendanya yang membelitkan tali pusat aku dan segalanya yang dia berikan pada aku...aku amat menghargainya...dan hajat aku nak belanja dia tak kesampaian sebab dia dah ada program lain...mungkin di lain masa...aku akan belanja dia...!

5 comments:

ayu_mkay said...

awak yang jauh dah jumpa dia... yang dekat nih jenuh ngajak.. memacam lak alasan dia.. ni nak ngajuk nihhh

ZaKiN said...

huhuhuhu.. sesedap ati jerk menilai aku yg sedang2 nih.. bak kata iwan dangdut..!! Tima kasih la tak blanje aku.. aku tak kisah.. wakakka.. aku kan kalis kutukan ko..

Tima kasih la bro... hati terhibur disana. huhuhu... org bera baik2 belaka.

RaFFLeSiA MeRaH said...

wahhhhh...kwn baik maniq rupe nyer dia...org pahang gak ker?? sebelum ni x tahu rupa paras maniq tu camner, tapi ri ni dah tgk dah dia posing kat bera...comei lote orgnyer...muehehehe...memang kalau dia wat lawat, boleh wat guling2 cam citer industan ler...

Fadh said...

ayu-mkay : nak wat camne...c maniq nie pemalu orgnya...tue pun puas aku intai dia baru nampak...alaa ko serbu je kat tempt kejer dia...!

maniq : kalis pun kalau ari2 kena kutuk...tak kalis gak...ayat sape tue ye...cam penah bca je...!

rafflesia merah : a'aah...org pahang...mmg kawan baik tapi asyik perang je...gambo tue aku ler yg tak amik...!

Orang Biasa said...

waaa...nak jupe maniq gak! =D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...