Suka Blog Ini?

Ikut Dengan Email

Hati Seorang Isteri

23 October 2006

Sms Raya Yang Aku Terima...!

Hari nie...hari terakhir umat Islam berpuasa...esok kita akan sambut 1 Syawal...berakhirnya Ramadhan...moga-moga amalan sepanjang bulan yang mulia ini mendapat keberkatan dari Allah...!

Sejak 2-3 hari nie...handphone aku asyik berbunyi je...bila di"check"...ada mesej yang masuk...dari member aku...ucap selamat hari raya Aidilfitri...tak lama lepas tue...berbunyi lagi...bila check...sms raya lagi...pergh...banyaknya yang masuk...sampai sms raya sesat pun ada...lepas baca aku simpan...tak balas pun...bukan sombong atau kedekut kredit...tapi aku tunggu malam raya...baru aku nak balas semua sms raya yang aku dah terima...aku dah standby kredit yang secukupnya...maklumlah tokeh prepaid(lawat laman aku...prepaid4u)...!

Di antara pantun dan ucapan sms raya yang aku terima :

Zawari Mohd Nor : hari2 resepi kari, mari dimakan di tengahari,puasa penuh
selamat aidilfitri,puasa tak penuh happy deepavali.

Mohd Taufek Mohd Taib : kadel minedi macha wange, wune rendekkadel minedi, amma apak aidilfitri partigal,dey tambi HAPPY AIDILFITRI.

Shariman Hamdan : ketupat pulut di atas para, hendak direbus di tepi perigi, sms dihantar penganti kad raya, tanda ingatan di Adilfitri.

Isarul Nizam: kura-kura berjalan lambat, anak kera melompat-lompat,kad raya nak hantar takut tak sempat, cara sms pun dah kira selamat.

Alang(abg aku kat Sibu) : masak lemang sambil berdiri, hendak dimakan di aidilfitri, nak hantar kan raya posmen dah cuti, sms saja penganti diri.

Noraffizah Jaafar(adik angkat aku,KL) : 1 bulan ramadhan berlalu sudah, 1 syawal bakal menjelma, ampun & maaf segala dosa, sama bermaafan di pagi raya, selamat hari raya maaaf zahir batin...(pantun ke nie???...gasaklah)

Zahaluddin Adam,Noraffizah Jaafar dan Mohd Asrinizam : kadangkala MATA salah meLIHAT, tanpa disedari MULUT salah berKATA, satu ketika HATI salah menDUGA, maafkanlah segala DOSA yang ada...Salam Aidiflfitri...!

Ada banyak lagi yang aku terima...tapi tak dapatlah aku nak masukkan semua...kepada semua teman, kenalan, sahabat, rakan, kawan dan rodong(cakap Pahang) yang sudi menghantarkan sms raya... aku ucapkan bebanyak terima kasih...akan aku balas satu persatu...moga kalian jua beroleh kesejahteraan dan kegembiraan di pagi aidilfitri nanti...!

2 comments:

ZaKiN said...

Pengomen pertama ucap selamat hari raya aidilfitri.. huhuhu.. ngantoknya.. ZZzzzzzZZZzzz

ayu_mkay said...

selamat hari raya & maaf zahor batin utk AMDS juge....

ini bukan sms raya tapi komen raya tau..! heheheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...